Proces regeneracji turbosprężarki
REGENERACJA TURBOSPRĘŻARKI ODBYWA SIĘ W NASTĘPUJĄCYCH ETAPACH:
1. Przygotowanie turbosprężarki do procesu regeneracji.
- Rozebranie turbosprężarki na części pierwsze.
- Ustalenie przyczyn awarii
- Mycie wszystkich elementów turbosprężarki w myjce wysokociśnieniowej w celu usunięcia zgromadzonych nagarów eksploatacyjnych.
- Szkiełkowanie i piaskowanie poszczególnych elementów turbosprężarki w piaskarce kabinowej
Ten etap regeneracji pozwala poszczególnym częściom turbosprężarki wrócić do odpowiedniej kondycji. Nie każde zabrudzenie da się usunąć za pomocą tradycyjnego mycia. Na tym etapie elementy turbosprężarki są dokładnie myte w przemysłowej myjce ciśnieniowej z użyciem specjalistycznej chemii w połączeniu z wysoka temperaturą i odpowiednim ciśnieniem.
Mając dokładnie wyczyszczone wszystkie elementy, możemy ustalić przyczynę awarii turbiny. Zachęcamy do zapoznania się z poradnikiem o przyczynach awarii turbosprężarki
2. Główny etap regeneracji turbosprężarki.
- Złożenie rdzenia turbosprężarki z nowych części.
Regeneracja obejmuje wymianę wirnika, koła kompresji, talerza uszczelniającego oraz wszystkiego co wchodzi w skład zestawu naprawczego(łożysko ślizgowe, łożysko oporowe, odrzutniki, pierścienie uszczelniające, uszczelki,śruby montażowe). - Po zmontowaniu turbosprężarka jest sprawdzana na szczelność oraz wyważana do prędkości 200tyś obr/min na maszynie firmy CIMAT.
- Składanie zmiennej geometrii
- Montaż rdzenia w obudowy turbosprężarki.
3. Pomiary i kontrola jakości.
Po zmontowaniu turbosprężarka jest ustawiana na maszynie CIMAT TurboTest. TurboTest to urządzenie służące do sprawdzania i regulacji układów zmiennej geometrii oraz do pomiaru wydajności turbosprężarek.
Podczas pomiarów turbina znajduje się w dokładnie takim samym położeniu jak podczas pracy w samochodzie, co pozwala na skuteczną kalibrację nie tylko starszych typów turbosprężarek, ale również tych nowej generacji, które wymagają najbardziej precyzyjnych ustawień.
Pozytywny wynik testów gwarantuje przywrócenie fabrycznych parametrów turbosprężarki.